Maliny styczniowo-lutowo-marcowe

4/01/2017 Unknown 0 Comments


Tak, wiem, ciągle obiecuję poprawę a Maliny pojawiają się raz na trzy miesiące... Tym razem poprawy nie obiecuję, licząc, że to pomoże :)


Mam dla Was za to sporą dawkę inspiracji, kilka fajnych miejsc w Krakowie do polecenia i jedną wspaniałą książkę, która skradła moje serce. Zaczynamy!

1. Wyszukane Desery Braci Szewczenko - zupełnie niepozorne miejsce na Starym Kleparzu, gdybym o nim nie wiedziała to pewnie nigdy bym tam nie trafiła. Bardzo chciałam spróbować specjałów Braci Szewczenko po tym jak przeczytałam i polecałam Wam artykuł o 25 słodkościach, które musicie zjeść w Krakowie. Desery i ciastka są w rozsądnych cenach i po prostu wspaniale wyglądają! Są dopracowane w  każdym szczególe i smakują genialnie :) Wybór jest spory i bardzo różnorodny, od owocowych, przez czekoladowe aż po bezy, bardzo polecam.

2. Smooth the fruit - W ostatnim poście z przepisem na koktajl pisałam, że mam ostatnio fazę na koktajle i smoothie, a to wszystko za sprawą mojej mamy, która zaprowadziła mnie do Smooth the fruit w jednej z krakowskich galerii. Zakochałam się w zmiksowanych owocach i warzywach, mogłabym na okrągło popijać sobie smoothie. Smooth the fruit ma soki, koktajle i smoothie, wszystko jest przygotowywane na miejscu, ze świeżych składników. Pychota!

3. Sweet life na ulicy Warszawskiej - trafiłam tam z dwóch powodów: 25 słodkości, które musicie zjeść w Krakowie i z polecenia moich dwóch koleżanek. Muffiny mają fantastyczne, inne ciastka również, piłam tez smoothie (a jakżeby inaczej :)). To bardzo miłe miejsce żeby posiedzieć, poplotkować i zjeść coś pysznie słodkiego.

4. Cheder - to bardzo klimatyczne miejsce na Kazimierzu (nadziwić się nie mogę, że tak rzadko bywałam na Kazimierzu podczas studiów...). Zjadłam smaczny hummus (pierwszy w moim życiu, więc nie mam porównania), wystrój też jest ciekawy bo to taka kawiarnio-biblioteko-dom kultury. Spokojnie i klimatycznie, w sam raz na spędzenie miłego wieczoru :)

5. Nowy sezon Bake off - jestem ogromnym fanem tego programu, oglądałam go będąc w Anglii w wersji brytyjskiej i bardzo mi się spodobał. Teraz emitowana jest druga edycja wersji polskiej i oglądam z zapartym tchem każdy odcinek starając się uczyć od najlepszych :)

6. Wyszperałam ostatnio w TK Maxxie gałkę muszkatołową w całości, elegancko zapakowaną w szklany słoiczek z dołączoną malutką tarką, nie mogłam jej zostawić w sklepie :)

7. W związku z przeprowadzką bywam czasami w IKEA, a wiadomo, nie da się wyjść bez kilku koniecznie potrzebnych kuchennych gadżetów. I tak mam teraz 7 wazonów (!), które świetnie sprawdzają się jako szklanki na smoothie oraz karafkę z korkiem, którą zamierzam wykorzystywać do podawania letnich lemoniad (pomysł ten podpatrzyłam w Castorze) :)

8. Postanowiłam też w tym roku zostać "małym ogrodnikiem". Kupiłam kilka rodzajów nasion różnych warzyw i ziół i zabieram się za sianie. O postępach moich prac będę Was informować na bieżąco na moim profilu na facebooku. Jeśli macie jakieś doświadczenia z ogrodnictwem i możecie mi coś doradzić to chętnie posłucham, bo nie mam praktycznie żadnego doświadczenia :)

9. Na koniec mam dla Was wyjątkową książkę - "Moje cztery pory roku" Igi Sarzyńskiej. Natrafiłam na nią zupełnie przypadkowo, wyświetliła mi się gdzieś w reklamach i z początku pomyślałam, że to książka o kwiatach, ale nie, okazało się, że o zdobieniu tortów, ciast, ciastek i babeczek. Jest wspaniale wydana, zdjęcia to absolutne arcydzieła, a pomysły na zdobienia i proces ich wykonywania są pokazane krok po kroku. Już nie mogę się doczekać wypróbowania pierwszych technik! Cieszę się ta książką jak dziecko :) Dodatkowo bardzo przypadła mi do gustu sama autorka, która cukiernictwa uczyła się od taty, i w której rodzinie cukiernictwem zajmuje się z pokolenia na pokolenie. Dla zachęty zobaczcie film:


Na dzisiaj to już wszystko. Wierzę, że znaleźliście w Malinach coś dla siebie, może cos was zaintrygowałao. Jeśli tak to koniecznie dajcie znać w komentarzach! 
Czekam też na Wasze polecenia i już nie mogę doczekać się kolejnych Malin!
Ściskam Was serdecznie :)

Zobacz także

0 komentarze: