Tarta piernikowo-malinowa bez pieczenia

8/22/2017 Unknown 0 Comments

Kiedy ostatnimi czasy natknęłam się na konkurs #przepisnakopernika organizowany przez Kopernik Toruń to od razu przyszło mi do głowy połączenie pierników z moimi ukochanymi malinami, na które akurat mamy sezon. Tak powstała tarta piernikowo-malinowa:) Połączenie smaków jest bardzo ciekawe, miodowo-korzenna słodycz pierników przełamana kwaskowatością malin pasuje mi po prostu idealnie. Do przygotowania tarty użyłam pierniczków Uszatki, kojarzą mi się jakoś tak z dzieciństwem i przywołują mnóstwo miłych wspomnień. Tarta jest prosta do przygotowania i nie wymaga pieczenia. 


Nie dajcie się dłużej prosić i przygotujcie moją konkursową tartę dla siebie i najbliższych, będzie pysznie!


Składniki: (na prostokątną foremkę do tarty o wymiarach 11x34cm)

Spód:
  • 150 g pierniczków Uszatki
  • 40 g czekolady mlecznej
  • 40 g masła

Krem piernikowy:
  • 100 g pierniczków Uszatki
  • 100 g miękkiego masła
  • 250 g serka mascarpone
  • 2 łyżki miodu

Dekoracja i przełożenie:
  • kilka pierniczków Uszatki
  • 400 g świeżych malin

Przygotowanie spodu:
Pierniczki Uszatki umieszczamy w malakserze i rozdrabniamy tak, aby miały konsystencję piasku. Czekoladę i masło roztapiamy w kąpieli wodnej (lub w mikrofalówce, uważając żeby nie przegrzać czekolady). Lekko przestudzoną, ale wciąż płynną czekoladę z masłem dodajemy do pokruszonych pierniczków i dokładnie miksujemy, do połączenia. Tak przygotowany spód wysypujemy równomiernie na dno foremki i dociskamy. Odstawiamy do lodówki na minimum 1 godzinę do stwardnienia.

Przygotowanie kremu:
Masło z miodem ubijamy na puszystą jasną masę. Następnie, po łyżce dodajemy serek mascarpone, ciągle miksując, aż do uzyskania gładkiej masy. Pierniczki, tak jak poprzednio, rozdrabniamy do konsystencji piasku a następnie dodajemy do przygotowanej masy i delikatnie mieszamy łyżką lub szpatułką do połączenia. 

Przełożenie:
Kiedy spód jest już odpowiednio schłodzony układamy na nim maliny, jedna obok drugiej, otworkami w dół, tworząc dość równomierną warstwę. Na maliny wykładamy krem i delikatnie wyrównujemy. Dekorujemy malinami oraz pokruszonymi pierniczkami Uszatkami.

Smacznego!

Mam nadzieję, że mój przepis na Kopernika z malinami (frambuesami) zasmakuje Wam tak bardzo jak mi! 

Zobacz także

0 komentarze: