Sernik z palonym masłem

5/09/2017 Unknown 4 Comments


Wpadłam ostatnio na przepis na sernik z palonym masłem na blogu Ani. Odkąd jadłam najlepsze w swoim życiu lody waniliowe z palonym masłem, wszystko, co zawiera palone masło sprawia, że od razu mam ochotę to zjeść :) Postanowiłam więc sięgnąć po przepis na sernik z palonym masłem Kukbuka, stosując jednak kilka modyfikacji. Użyłam twarogu zamiast serka Philadelphia, przez co sernik jest bardziej zbity, mnie jednak to nie przeszkadza, uwielbiam go :)


Składniki: (na tortownicę o średnicy 28 cm)

Spód ciasta:

  • 2/3 kostki masła
  • 2 szklanki bułki tartej
  • 2 łyżki cukru
  • szczypta soli

Masa serowa:

  • 1 i 1/2 kostki masła
  • 1 szklanka cukru
  • 1 kg twarogu (tłustego lub półtłustego) zmielonego przynajmniej dwukrotnie
  • 8 jajek
  • 100 ml śmietanki kremówki

Przygotowanie spodu ciasta:
Masło topimy, następnie dodajemy bułkę tartą, cukier i sól. Dokładnie mieszamy i smażymy przez chwilę, aż bułka się nieco zarumieni. Uważamy, żeby się nie przypaliła. Wykładamy równomiernie bułkę na spód tortownicy, dociskamy i wkładamy do lodówki, do lekkiego schłodzenia.

Przygotowanie masy serowej:
Masło umieszczamy w rondlu, stawiamy na ogniu i topimy. Kiedy zacznie się pienić, mieszamy i dalej smażymy, od czasu do czasu mieszając, aż masło będzie miało dosyć intensywny brązowy kolor. Cały czas czuwamy przy smażeniu, żeby masła nie spalić. Gotowe, będzie miało drobne brązowe kropki. Odstawiamy do wystygnięcia. 
Kiedy masło jest już letnie, do osobnej miski wsypujemy cukier, dodajemy masło i miksujemy do połączenia. Dodajemy zmielony twaróg, jajka i śmietankę kremówkę i miksujemy, do czasu aż masa będzie jednolita. (Ja miksuję niezmielony twaróg razem ze śmietanką i jajkami w Thermomixie, wychodzi idealnie gładki). Gotową masę serową wylewamy na schłodzony spód. Pieczemy w piekarniku nagrzanym do 150 stopni, grzanie góra-dół, przez około 70 - 90 minut. 
Następnie pozostawiamy w uchylonym piekarniku do przestygnięcia a później chłodzimy w lodówce, najlepiej przez całą noc.

Smacznego!

Zobacz także

4 komentarze:

  1. Chodzi za mną taki sernik od dawna, ale jakoś wciaż nie mogę się na niego odważyć.

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się! Ktoś kto wymyślił palone masło był geniuszem :D

      Usuń