Scones ze śmietaną i dżemem truskawkowym

7/05/2016 Unknown 0 Comments

Od kiedy nastało lato, jak tylko przyjeżdżam do domu na weekend, mam ochotę na śniadanie na tarasie. Uwielbiam spędzać czas razem z bliskimi ciesząc się wspaniałą pogodą, bogactwem kolorów i zapachów i pysznościami na stole. 
Od dawna miałam ochotę na angielskie scones z dżemem truskawkowym i słynną "clotted cream", która niestety w Polsce jest bardzo trudno dostępna, a do przygotowania jej samemu jeszcze nie dojrzałam (około 5 godzin gotowania lub cała noc w piekarniku...). Dlatego też musiałam zadowolić się śmietaną dostępną u nas. Śmietanę, którą użyłam można z powodzeniem zastąpić bitą śmietaną, dla mnie jednak zbyt szybko spływa z ciepłych scones i jest odrobinę zbyt słodka. 
Przepis na scones dostałam od Oli, której bardzo za niego dziękuję :) U niej też po raz pierwszy takie pyszności jadłam :) 
Zapraszam do wspólnego cieszenia się ciepłymi, letnimi porankami :)

Składniki: (dla 3-4 osób)
  • 40 g miękkiego masła
  • 225 g mąki pszennej
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody oczyszczonej
  • 1,5 łyżki cukru
  • szczypta soli
  • 110 ml mleka (jeśli ciasto będzie zbyt gęste można dodać odrobinę więcej)
  • 200 g kwaśnej śmietany 18%
  • 50 ml śmietanki kremówki
  • 10 g cukru pudru
  • dżem truskawkowy

Piekarnik nagrzewamy do 220 stopni.
Mąkę, proszek do pieczenia i sodę rozcieramy w palcach z masłem. Dodajemy cukier i sól, mieszamy. Powoli dodajemy mleko wyrabiając nożem stołowym. Robimy to dosyć niedbale, tak, żeby składniki się połączyły ale ciasto nie było całkiem gładkie. Gotowe ciasto rozwałkowujemy lekko, tak aby miało grubość około 2 cm. Wykrawamy ostrą foremką (może być taka do ciastek), ważne, żeby była ostra, w przeciwnym wypadku boki sconesów skleją nam się i nierówno wyrosną podczas pieczenia.
Pieczemy około 10 - 15 minut, aż scones będą miały złoty kolor.

W miseczce mieszamy kwaśną śmietanę, śmietankę kremówkę oraz cukier puder.

Scones podajemy jeszcze ciepłe ze śmietaną i dżemem truskawkowym. Ja przekrawam je na pół, jak bułkę, smaruję dżemem a następnie śmietaną i takie zajadam :) Są na prawdę pyszne!

Smacznego!


Zobacz także

0 komentarze: